25 lutego 2013

ARTYSTYCZNE KARTKI OKOLICZNOŚCIOWE cz.1



Kartki okolicznościowe to jest to co zawsze chciałam robić ...między innymi to :-) ... bo zajmuję się wszystkim tym, co związane jest ze sztuką ... rękodziełem i innymi takimi rzeczami.
Bynajmniej staram się zawsze znaleźć trochę czasu by coś w tym kierunku porobić.


Inspiracja to słowo, które jest dla mnie bardzo ważne. Szukam inspiracji do swoich prac, w przeróżnych źródłach ale zawsze staram się nigdy nie kopiować czegoś co już zostało zrobione ...po co robić coś co już zostało zrobione? ZAWSZE LICZĘ NA SWOJĄ KREATYWNOŚĆ ... czasami mam tyle pomysłów w głowie, że zdarza mi się o nich zapominać :-) ...
Zawsze staram się pokazać swoją najdrobniejszą pracę w inny, kreatywny sposób.



Zaczęło się od techniki zwanej QUILLING...

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8663397215612013035#editor/target=post;postID=4578833812769947979

Tam pierwszy raz zetknęłam się z tą techniką ...choć wcześniej wiedziałam, że coś takiego istnieje. 

Quilling to technika papieroplastyki, która polega na tworzeniu ozdób i przeróżnych elementów z wąskich (3-6mm lub więcej) pasków papieru zwiniętych w kształt spiralnej sprężyny i odpowiednio uformowanych przez zagniecenie zewnętrznych warstw papieru. Przygotowane elementy naklejane są na zdobioną powierzchnię tak, że powierzchnia paska papieru jest w stosunku do niej prostopadła.

Można czytać bez końca o tej metodzie...można kupić przeróżne materiały i akcesoria do tej metody, ale ja staram się zrobić to bez większych kosztów i innych dziwactw :-)
Zakupiłam tylko igłę do quillingu bo uważam, że bez niej byłoby to niemożliwe by w szybki sposób wykonać wymarzone elementy. Wycięłam sobie nawet szablon by wykonywać elementy takiej samej wielkości...okazał się zbędny :-) dlatego, że takie elementy robię ręcznie...tak wolę i już.

Używam również do niektórych kartek dziurkacza ozdobnego, by nabrały delikatności i zwiewności :-)

Wyjściowym kształtem jest okrąg... i z niego tworzę przeróżne inne kształty...




Moje kartki robię w formacie A5 (czyli połowa zwykłej kartki :-)...format duży ale robię to z premedytacją :-) ponieważ kartki traktuję jak małe dzieła sztuki i chcę by tak były postrzegane, choć nie wykluczam też i małych kartek (A6). Na dużych kartkach mam więcej przestrzeni i jakoś mi się lepiej pracuje na tych większych :-)


Nie opieram się tylko na quillingu. Staram się łączyć różne techniki ale bez przesady.
Cenię sobie czystość, czytelność i minimalizm na moich kartkach ...tak wolę i już.

Łączę w nich rysunek, grafikę i malarstwo - malarstwa narazie trochę mało mam ale z czasem coś pomyślę...



















Wszystkie kartki, które zrobiłam to pomysły, które zrodziły się w mojej głowie. Jeżeli zrobicie coś pod wpływem moich pomysłów i będziecie chcieli pochwalić się znajomym - zaznacz to na swoim blogu, pamiętniku lub stronie www. Chciałabym abyście uszanowali to i nie kopiowali bez mojej zgody.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz